امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 193379 |
تاریخ انتشار : 23 مهر 1396 - 9:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پیشمرگ‌ها هشدار بغداد درباره تخلیه جنوب کرکوک را رد کردند به گزارش مجله بین الملل صلح خبر نیروهای حشد شعبی تا بامداد امروز (یکشنبه) به پیشمرگ‌ها مهلت داده بودند عقب‌نشینی کننداما پیشمرگ‌ها هشدار بغداد درباره تخلیه جنوب کرکوک را رد کردند. به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا، یک مسؤول شورای امنیتی دولت کردستان عراق خبرگزاری رویترز […]

پیشمرگ‌ها هشدار بغداد درباره تخلیه جنوب کرکوک را رد کردند

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر نیروهای حشد شعبی تا بامداد امروز (یکشنبه) به پیشمرگ‌ها مهلت داده بودند عقب‌نشینی کننداما پیشمرگ‌ها هشدار بغداد درباره تخلیه جنوب کرکوک را رد کردند.

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا، یک مسؤول شورای امنیتی دولت کردستان عراق خبرگزاری رویترز اعلام کرد، نیروهای حشد شعبی اساسا از سوی ایران آموزش داده شده‌اند و تا بامداد امروز (یکشنبه) به وقت گرینویچ به پیشمرگ‌ها مهلت داده بودند از موقعیت‌های خود در شمال چهارراه‌هایی که به “مکتب خالد” معروف است، عقب‌نشینی کنند.

این مسؤول افزود: این موقعیت امکان دسترسی به پایگاهی هوایی و برخی میادین نفتی واقع در منطقه‌ کرکوک را فراهم می‌کند اما کردها بر شهر کرکوک و اطراف آن از جمله میادین نفتی تسلط دارند.

مهلت تعیین شده دولت عراق برای تخلیه چاه‌های نفت کرکوک پایان یافته در حالی که خطوط تماس نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها در جنوب کرکوک شاهد حالت آماده باش دو طرف است.

وزارت کشور عراق تاکید کرده است، نیروهای پلیس فدرال را در مناطق مورد نظر مستقر می‌کند.

قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق گفت: ما شروع به استقرار نیروها در استان کرکوک در راستای طرحی با هدف بازگرداندن اوضاع به وضعیت قبل از تابستان سال ۲۰۱۴ کرده‌ایم.

از سوی دیگر، سعد الحدیثی، سخنگوی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق تکذیب کرده که مهلتی به نیروهای پیشمرگ کرد برای عقب‌نشینی از مقرهایشان در استان کرکوک داده باشد.

اما وی در عین حال به اسکای نیوز عربی گفت: نیروهای عراقی مجددا در استان کرکوک و در مواضعی که قبل از سال ۲۰۱۴ بودند، مستقر خواهند شد.

پیشتر یک مقام کرد گفته بود، نیروهای عراقی که مشخص نکرده بود حشد شعبی بوده‌اند یا نیروهای ارتش عراق به پیشمرگ‌ها تا پایان شب گذشته مهلت داده بودند از مواضعی که در سال ۲۰۱۴ بر آن مسلط شدند، عقب‌نشینی کنند تا درگیری احتمالی رخ ندهد.

البته نیروهای عراقی بدون هیچ درگیری به همراه کاروانی از تانک و دیگر تجهیزات طی چند روز گذشته برخی مواضعی که در دست نیروهای پیشمرگ در مناطق تازه و بشیر در جنوب کرکوک بود، به دست گرفتند و نیروهای پیشمرگ از این مواضع عقب‌نشینی کردند.

 

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید