امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 132727 |
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1395 - 13:37 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مراسم تشييع زنده ياد حسن جوهرچي در خانه سينما برگزار شد مراسم تشییع زنده یاد حسن جوهرچی امروزیکشنبه، ۱۷ بهمن‌ ماه از ساختمان وصال خانه سینما با حضور جمعی کثیری از هنرمندان و دوستداران این هنرمند فقید برگزار شد. به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش صلح خبر؛ در ابتدای  این مراسم امین تارخ، […]

مراسم تشييع زنده ياد حسن جوهرچي در خانه سينما برگزار شد

مراسم تشییع زنده یاد حسن جوهرچی امروزیکشنبه، ۱۷ بهمن‌ ماه از ساختمان وصال خانه سینما با حضور جمعی کثیری از هنرمندان و دوستداران این هنرمند فقید برگزار شد. به گزارش مجله فرهنگ و هنر پایگاه صلح خبر ؛

مراسم-تشییع-زنده-یاد-حسن-جوهر-چی-در-خانه-سینما-برگزار-شد

به گزارش صلح خبر؛ در ابتدای  این مراسم امین تارخ، رییس انجمن بازیگران سینمای ایران در حالی به سخنرانی پرداخت که  وی به دلیل ازدحام جمعیت از حاضران خواست تا با آرامش،  مراسم وداع با حسن جوهرچی را ادامه دهند .

سخنان رییس انجمن بازیگران سینمای ایران

رییس انجمن بازیگران سینمای ایران در سخنانی گفت: مثل همیشه صحبت کردن درباره هنرمند و اهل هنری که سفر کرده برای ما سخت است، به خانواده این عزیز از دست رفته تسلیت می‌گویم.

او از همه مردم مهربان این دیار که از دور و نزدیک برای خانه سینما و انجمن بازیگران پیام تسلیت فرستادند و ابراز همدردی کردند، قدردانی کرد.

تارخ با بیان اینکه این عزا برای ما غیرقابل تحمل است، یادآور شد: این واقعیت وجود دارد که هر وقت عزیزمان را از دست دادیم، بخشی از وجودمان را از دست داده‌ایم اما امسال (سال ۹۵) بخش‌های زیادی از وجودمان را از دست دادیم.

هنرمند از دست رفته عباس کیارستمی، داود رشیدی، کاظم افرندنیا و این عزیز تازه از دست رفته‌مان. از درگاه خداوند برای خانوده حسن جوهرچی آرزوی صبر دارم.

او در پایان گفت: خیلی دلم نمی‌خواهد به اتفاقاتی که در سال جاری افتاد اشاره کنم اما امسال، سال بسیار پرنکبتی بود که تقدیر اینگونه رقم زد.

غم از دست دادن آتش‌نشانان، سیل در سیستان و بلوچستان و حادثه‌ای که در تبریز رخ داد، همه و همه برای ما غم‌انگیز بود.

به همه بازماندگان این عزیزان و همین‌طور بازماندگان حسن جوهرچی مهربان تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم که خداوند به آن‌ها صبر عنایت کند.

علی جوهرچی، فرزند این بازیگر در جملاتی کوتاه گفت: امروز مردم ایران هنرمند خوبشان را از دست دادند اما من به شما می‌گویم که پدرم را از دست داده‌ام. پدر من بزرگترین و بهترین الگوی یک جوان دانشجوی هنری است. از طرف خودم به همه اهالی هنر تسلیت می‌گویم.

سخنان مدیر شبکه دو سیما

محمدرضا جعفری جلوه، مدیر شبکه دو سیما نیز در این مراسم حضور داشت و در سخنانی درباره‌ی درگذشت حسن جوهرچی اظهار کرد: برای بدرقه یک انسان نیکو خصال که روحیاتش با نامش عجین شده است، آمده‌ایم.

من به نمایندگی از اهالی رسانه، ریاست محترم رسانه ملی و دکتر میرباقری معاون سیما و همه همکاران عزیز، در این مراسم برای ادای احترام حاضر شده‌ام.

وی خطاب به حاضران گفت: شما بازیگران عالی‌رتبه امروز برای حسن جوهرچی عزیز سوگوار هستید، امیدوارم دعای همه ما بدرقه راهش باشد و این عزیز را به خدا می‌سپاریم.

سخنان خشایار الوند

خشایار الوندبه عنوان دوست صمیمی و فردی که حسن جوهرچی را به تلویزیون و سینما معرفی کرد در این مراسم معرفی شد.

او در سخنانی با عرض تسلیت به خانواده این هنرمند و جامعه هنری گفت: حسن جوهرچی برای ما در ظاهر و شمایل مرد نجیب و دوست‌داشتنی دهه ۷۰ بود؛ مردی که با سریال «در پناه تو» شخصیتی را معرفی کرد که سال‌ها الگو و نمونه مردم ایران قلمداد شد.

این نویسنده در ادامه درباره وارد شدن حسن جوهرچی به عرصه بازیگری و نحوه آشنایی‌اش با این هنرمند، گفت: آشنایی من با این عزیز، اتفاقی بود و از طریق اداره‌ای با او آشنا شدم.

از همان موقع یک موج مثبت و یک عشق شرقی در نگاهش موج می‌زد. آنجا بود که برای بازی در فیلم «برخورد» او را به سیروس الوند معرفی کردم.

وی اظهار کرد: متأسفم که قابلیت‌های او به طور کامل دیده نشد. حسن جوهرچی بازیگر خوبی بود و می‌توانست کار بزرگ‌تری انجام دهد. متأسفم که در این سن و سال او را از دست دادیم.

خشایار الوند سپس مطرح کرد: کسی را از دست دادیم که شاید مدت‌ها بود که همه او را فراموش کرده بودند. متأسفانه خیلی از عزیزان اینگونه غریبانه از میان ما می‌روند. امیدوارم روحش در آرامش باشد.

سخنان نماینده گروه مجموعه «در پناه تو»

فرشید نوابی به نمایندگی از گروه مجموعه «در پناه تو» در این مراسم در جملاتی کوتاه سخنرانی کرد.

او گفت:‌ واقعیت این است که سخت است که در رثای این هنرمند عزیز حرف بزنم.

از طرف عوامل مجموعه «در پناه تو» حمید لبخنده، حبیب دهقان‌نسب، رامین پرچمی، لعیا زنگنه، محمد حسین لطیفی، اتابک نادری و … که همگی اینجا هستند درگذشت این هنرمند را تسلیت می‌گویم و بار دیگر می‌گوییم با «در پناه تو» آمدی و با در پناه خدا بدرقه‌ات می‌کنیم و همیشه در قلب ما هستی.

سخنان مدیرعامل خانه سینما

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز در جملاتی کوتاه یادآور شد: یقین بدانید این جمعیت، این احساس و این روحیه نشان دهنده نقش و فعالیت هنرمند برجسته در میان اقشار جامعه و مردم است.

او گفت: ‌این روزها هنرمندان زیادی را در حیات خانه سینما تشییع کردیم، شرمنده از همسایگان خانه سینما که مدتی است با این فضای غم زده مواجه هستند هرچند دل‌های آن‌ها هم با ما همراهی می‌کند.

شاهسواری در پایان یادآور شد: از طرف خانه سینما، تلویزیون،‌ رسانه‌ها به خانواده حسن جوهرچی عزیز تسلیت عرض می‌کنم و جز صبر چه دعایی می‌توانیم داشته باشیم.

در بخش پایانی این مراسم اکبر جوهرچی، برادر حسن جوهرچی در سخنانی گفت: واقعا فکر نمی‌کردم با این جمعیت روبه‌رو شوم.

او گفت: حسن جوهرچی همانی بود که دیده بودید. ما در عالم بچگی خیلی شر بودیم اما حسن مظلوم‌ترین و صبورترین ما بود. حسن بچه هیأتی بود، هم بچه مسلمان این دوره بود و هم بچه مسلمان آن دوره اما خیلی زود از میان ما رفت.

پس از برگزاری این مراسم پیکر زنده‌یاد حسن جوهرچی بر دوش دوستدارانش به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

منبع:خانه سینما

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید