امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 135137 |
تاریخ انتشار : 03 اسفند 1395 - 12:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

روبات‌های سخنگو، همخانه سالمندان تنها می‌شوند دانشمندان علوم روباتیک در اروپا روباتی به نام هوگو را طراحی کرده‌اند تا همدم و دستیار سالمندانی شود که به تنهایی در خانه زندگی می‌کنند. به گزارش مجله علم و فناوری پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش صلح خبر؛ هدف از ساخت این روبات افزايش فعالیت‌های مغزی سالمند است و همچنين اين […]

روبات‌های سخنگو، همخانه سالمندان تنها می‌شوند

دانشمندان علوم روباتیک در اروپا روباتی به نام هوگو را طراحی کرده‌اند تا همدم و دستیار سالمندانی شود که به تنهایی در خانه زندگی می‌کنند. به گزارش مجله علم و فناوری پایگاه صلح خبر ؛

به گزارش صلح خبر؛ هدف از ساخت این روبات افزايش فعالیت‌های مغزی سالمند است و همچنين اين روبات به سالمندان كمك مي‌كند تا براي سال‌هاي بيشتري به صورت مستقل زندگي كنند.

محققان دانشگاه كويمبرا معتقدند این روبات فرد سالمند را تشویق می‌کند که سال‌های بیشتری فعال و مستقل بماند و همچنان با جامعه ارتباط داشته باشد. هوگو به شكلي طراحی شده تا بتواند به تنهايي در فضای داخل خانه حرکت کند يا انسان و اشیاء را از هم تشخیص بدهد.

ایزابل نتو ۷۹ ساله يكي از افرادي است كه به صرت آزمايشي از هوگو استفاده مي‌كند. او می گوید حضور هوگو برایش مفید است زيرا مي‌تواند از او درخواست كند تا وسايل گم‌شده‌اش را برايش پيدا كند. هوگو باید بتواند بشنود، ببیند، احساساتش را نشان دهد و حتی صحبت کند.

به گفته سازندگان هوگو، چالش‌های فنی موجود برای ساخت این روبات زیاد بوده، اما نتيجه اين تلاش‌ها به ساخت روباتي منجر شده كه قادر است کارهای زیادی انجام دهد: این روبات می تواند صداهای مختلف را با هم ترکیب کند و کلمات را تشخیص بدهد. پس از آن می تواند در هر لحظه با کاربر حرف بزند و گفتگو کند. قرار است این روبات در نهايت به بخشی از خانه هوشمند تبديل شود. هوگو حسگرهایی دارد که می تواند دما را دائما اندازه‌گيري كند،‌وضعيت وسايل خانه را بررسي كند تا براي مثال در يخچال باز نمانده باشد و يا زير اجاق گاز روشن باقي نمانده باشد.

هوگو  در حال حاضر در چند خانه سالمندان در پرتغال مورد آزمايش قرار گرفته‌است و تمركز اصلي روي نحوه برقراري ارتباط ميان روبات و سالمندان است.

منبع:همشهری آنلاین

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید