امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 148504 |
تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1396 - 21:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

استقبال دبیرکل سازمان ملل از توافق سه جانبه برای ایجاد مناطق امن در سوریه استقبال دبیرکل سازمان ملل از توافق سه جانبه برای ایجاد مناطق امن در سوریه به گزارش مجله بین الملل پایگاه صلح خبر ؛ به گزار ش صلح خبر؛ دبیر کل سازمان ملل از توافق سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق امن […]

استقبال دبیرکل سازمان ملل از توافق سه جانبه برای ایجاد مناطق امن در سوریه

استقبال دبیرکل سازمان ملل از توافق سه جانبه برای ایجاد مناطق امن در سوریه به گزارش مجله بین الملل پایگاه صلح خبر ؛

antonio-manoel-sazmanmelal-solhkhabar

به گزار ش صلح خبر؛ دبیر کل سازمان ملل از توافق سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق امن در سوریه و تعهد همه طرف‌ها به کاهش استفاده از تسلیحات و دسترسی بی قید و شرط و سریع سوری‌ها به کمک‌های بشردوستانه استقبال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل، ‘آنتونیو گوترش’ در بیانیه ای که پنجشنبه شب پس از توافق ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق امن در سوریه صادر کرد، ضمن استقبال از تعهد همه طرف ها برای ارایه کمک های پزشکی و دارویی به شهروندان سوری، گفت، سازمان ملل به حمایت از کاهش درگیری ها در چارچوب قطعنامه های شورای امنیت این سازمان درباره سوریه ادامه می دهد و از مذاکرات آستانه حمایت می کند.

گوترش همچنین از تاکید نشست آستانه بر اهمیت بنیادی راه حل سیاسی و حمایت کامل این نشست از روند مذاکرات ژنو در چارچوب قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل تقدیر کرد.
به گزارش خبرگزاری ها، ‘حسین جابری انصاری’، ‘الکساندر لاورنتیف’ و ‘سدات اونال’، رئیسان هیئت های اعزامی به کنفرانس بین المللی سوری آستانه، درباره این تفاهم نامه توافق و آن را امضا کردند.

براساس اطلاعات انتشار یافته، روسیه پیشنهاد داد تا چهار منطقه کاهش تنش در استان ادلب، منطقه شمالی شهر حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه ایجاد شود.

در چهارمین دور از مذاکرات دو روزه سوری آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد، مسائل مختلفی برای حل سیاسی بحران سوریه با حضور هیئت های دولتی و نمایندگان مخالفان، ‘استفان دی میستورا’، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، هیئت های نظارتی آمریکا و همچنین قزاقستان به عنوان میزبان بررسی شد.

منبع:همشهری آنلاین

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید