امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 151085 |
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1396 - 13:19 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

دبیر ستاد انتخابات کشور: طبق قانون، داوطلبان تا ۸ صبح پنجشنبه می‌توانند تبلیغات کنند که دو روز بدون احتساب امروز تا پایان تبلیغات داوطلبان فرصت باقی مانده است.       به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  در نشست خبری با بیان اینکه با توجه به فرآیند و تقویم زمان بندی […]

دبیر ستاد انتخابات کشور: طبق قانون، داوطلبان تا ۸ صبح پنجشنبه می‌توانند تبلیغات کنند که دو روز بدون احتساب امروز تا پایان تبلیغات داوطلبان فرصت باقی مانده است.

 

635970946341574794

 

 

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  در نشست خبری با بیان اینکه با توجه به فرآیند و تقویم زمان بندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بجز امروز سه روز تا اخذ رای و حضور مردم درپای صندوق‌های رای فرصت باقی است افزود: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده و همه ملزومات و اقلام مورد نیاز نیز برای شهرستان‌ها و بخش‌ها فرستاده شده است و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.
وی با بیان اینکه ما بیش از ۶۳ هزار و ۴۲۹ شعبه اخذ رای در سراسر کشور داریم که توسط هیئت‌های اجرایی مدیریت می‌شوند گفت: در واقع ۴۲۹ هیئت اجرایی در شهرستان‌ها و بیش از ۶۳۴ هیئت اجرایی نیز در بخش‌ها وجود دارند که در مجموع ۱۰۶۰ هیئت اجرایی اعم از بخش و شهرستان داریم و مسئولیت استقرار شعبات اخذ رای در روستا‌ها و شهر‌ها را بر عهده خواهند داشت.
دبیر ستاد انتخابات کشور بیشترین شعبات اخذ رای را در استان‌های تهران، خراسان رضوی و مازندران اعلام کرد و افزود: کمترین شعبات اخذ رای نیز در استان‌های قم، ایلام و قزوین است.
وی گفت:: ما سه انتخابات مهم پیش رو داریم که نخستین آن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت هر سه این انتخابات همزمان برگزار خواهد شد.
پورعلی مطلق ادامه داد: همه پیش بینی‌های لازم برای برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم پیش بینی و برنامه ریزی شده است.
در همه شعبات اخذ رای بازرس خواهیم داشت
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در این دوره از انتخابات در همه شعبات اخذ رای بازرس خواهیم داشت .
علی پورعلی مطلق در نشست خبری درباره برگزاری انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون 94 نفر برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که شورای نگهبان آخرین آمار نامزدهای تایید صلاحیت شده را اعلام کرد و این آمار ، آمار نهایی است و تعداد آن افزایش یا کاهش نخواهد یافت.
وی با بیان اینکه در بحث شوراها نیز رسیدگی به شکایات داوطلبان پایان یافته است و بعد از این احراز صلاحیت داوطلبان اعمال نخواهد شد گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز طبق آخرین آمار 290 هزار داوطلب برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند که حدود 4 درصد صلاحیت شان احراز نشده است و حدود 6.2 درصد نیز انصراف داده اند.
دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: اکنون داوطلبان در گردونه رقابت و تبلیغات هستند و مطابق با قانون تا 24 ساعت قبل از روز اخذ رای می توانند به فعالیت های تبلیغاتی خود ادامه دهند .
وی ادامه داد : طبق قانون، شروع اخذ رای ساعت 8 صبح روز جمعه 29 اردیبهشت است که در واقع داوطلبان تا ساعت 8 صبح روز پنج شنبه 28 اردیبهشت 1396 می توانند تبلیغات کنند .
پورعلی مطلق با بیان اینکه در این دوره از انتخابات 1 میلیون و 150 هزار نفر عوامل اجرایی سر صندوق های رای حضور خواهند داشت گفت : 5 تا 7 نفر مربوط به هیئت های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری ،13 نفر برای هیئت های اجرایی انتخابات مجلس و 11 نفر نیز برای شوراها خواهند بود که در واقع این هیئت های اجرایی مسئول استقرار شعبات ، شمارش آراء و اجرای انتخابات هستند .
وی درباره بحث بازرسی از شعبات اخذ رای نیز افزود: چه در بخش و چه در شهرستان برای هر شعبه اخذ رای میانگین 3 تا 4 نفر بازرس خواهیم داشت .
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید