امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 99707 |
تاریخ انتشار : 06 شهریور 1395 - 9:27 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

گروه اقتصاد و صنعت؛ سه دلیلی که فرانسه را با کاهش رشد اقتصادی مواجه کرد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کشورهای عضو G7 با بحران اقتصادی جدید مواجه هستند.در این میان فرانسه بیش از همه دچار مشکلات اقتصادی است. رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در 4 ماهه دوم 2016 صفر درصد گزارش شده است. این میزان […]

گروه اقتصاد و صنعت؛

سه دلیلی که فرانسه را با کاهش رشد اقتصادی مواجه کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کشورهای عضو G7 با بحران اقتصادی جدید مواجه هستند.در این میان فرانسه بیش از همه دچار مشکلات اقتصادی است. رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در 4 ماهه دوم 2016 صفر درصد گزارش شده است. این میزان رشد،نشان دهنده کاهش شدید نسبت به 4 ماهه اول سال (رقمی در حدود 0.7 درصد) است.

عواملی که باعث کاهش رشد اقتصادی فرانسه شده ،به شرح زیر است:

یورو 2016

فرانسه در مرحله آخر بازی های فوتبال یورو 2016 از پرتغال شکست خورد،در واقع این  کشور قبلا هم از نظر اقتصادی برای میزبانی این مراسم شکست خورده بود.

شاید به نظر کمی عجیب باشد اما دولت  فرانسه اعلام کرده که هزینه های خانوارهای فرانسوی در  واکنش به فروش بلیط برای یورو 2016 در اوایل سه ماهه دوم سال کاهش یافته است.

تروریسم

فرانسه در سال 2015 حدود 85 میلیون توریست داشته است.  اما پس از اتفاق های تروریستی که در این کشور رخ داد، تعداد توریست ها بسیار کاهش پیدا کرده است.

تعداد توریست هایی که در سه ماهه اول سال به فرانسه سفر کرده اند، 8 درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته، کاهش نشان می دهد. درآمدی سالانه فرانسه از صنعت توریسم، سالیانه 40 میلیارد یورو( 44.5 میلیارد دلار) بوده است.این درحالی است که در شش ماه اول سال درآمد هتل ها 7.5 درصد تنها در شهر پاریس افت داشته است. تعداد بازدیدکنندگان از طاق پیروزی 35 درصد  و از کاخ ورسای 16 درصد کاهش نشان می دهد.

اعتصاب ها

با وجود اعتصاب کارگران در پالایشگاه های نفتی و نیروگاه های هسته ای، دولت فرانسه در تلاش است که پمپ بنزین های این کشور خالی نماند، با این حال اعتصاب ها ادامه دارد. کارگران صنایع مختلف از جمله صنعت حمل و نقل این کشور در برابر اصلاحات قانون کار در جریان مسابقات یورو 2016 اعتراض اعتصاب کردند که این موضوع موجب زیان بسیاری برای اقتصاد این کشور شد.

منبع: سی ان ان مانی

22435

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید