امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 103511 |
تاریخ انتشار : 13 شهریور 1395 - 18:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگ و هنر؛ به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، در این دیدار به روزرسانی آرشیو لباس‌های تئاتر ، شیوه نگه‌داری ، فضای فیزیکی ، تجهیزات و امکانات آرشیو لباس مورد گفت‌وگو قرار گرفت. حمید قبادی درباره این جلسه گفت: موضوع ساماندهی و ایجاد زمینه ارتباط بین هنر […]

گروه فرهنگ و هنر؛

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، در این دیدار به روزرسانی آرشیو لباس‌های تئاتر ، شیوه نگه‌داری ، فضای فیزیکی ، تجهیزات و امکانات آرشیو لباس مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

حمید قبادی درباره این جلسه گفت: موضوع ساماندهی و ایجاد زمینه ارتباط بین هنر تخصصی مد و لباس و موضوعات نمایشی ، مدت‌هاست که در دستور کارگروه قرار دارد. از دو سال قبل به این موضوع فکر کردیم که یک مرکز معتبر و غنی از مجموعه آثار منتخب برگزیده و کاربردی موجود برای حوزه تئاتر، سینما و مجموعه‌های تلویزیونی تهیه شود. انجام این کار همان طور که از بزرگی آن پیداست چند جانبه بوده و نیاز به بررسی دارد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تصریح کرد: با همکاری خود مرکز در موضوع لباس و اعتنای مدیر کل به این موضوع در جشنواره‌های تئاتر ، این علاقه تشدید شد که فعالیت مشترک، پیش‌بینی و اتخاذ شود. مقرر شد که این طرح با توجه به امکانات دو طرف؛ کارگروه ساماندهی مد و لباس و اداره کل هنرهای نمایشی، با استفاده از کارشناسان تخصصی و هنرمندان ، به صورت کار مشترک و متمایز نسبت به گذشته انجام شود.

قبادی با اشاره به حضور متخصصین طراحی لباس در خانه تئاتر، خانه سینما و کارگروه ساماندهی مد و لباس که این هنر را بی نیاز از داشته‌های دیگران کرده است گفت: به نظر می‌رسد در این زمینه با توجه به داشتههای داخلی و نیم نگاهی به بازار غیر رسمی هنر به عنوان فعالیت جریان ساز میتوان زمینه‌های عطف نگاه مردم و نگاه کاربردی به این هنر را فراهم کرد در عین حال تهیه کننده با سختی کمتری روبرو میشود.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری لباس هنرمندان در اجتماع ادامه داد: در این زمینه هنرمندان همواره جریان‌ساز بوده‌اند. در کشورهای جهان شاهد هستید که سایر هنرها با نمایش لباس آمیخته است. در رویدادها نیز لباس مورد توجه قرار می‌گیرد و تا مدت‌ها درباره آن نقد و بحث می شود. تاثیر هنرمندان بر روی لباس اجتماع امری ثابت شده است

قبادی درباره دستاورد این جلسه و بازدید توضیح داد: بازدیدی از آرشیو هنرهای نمایشی داشتیم، بنا شد به زودی همکاری بین دو مجموعه با همراهی متخصصان صورت بگیرد و آثار گنجینه در کنار آثار موجود دیگر، یک کار حرفه‌ای و شاخص در قالب و جزئیات مشخص انجام شود. تا هر هنرمند و برنامه‌ریز هنرهای نمایشی (سینما ، تئاتر و مجموعه‌های تلویزیونی) بتواند به مرکز و این گنجینه اتکا کند.

وی با بیان این نکته که ظرفیت‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس و اداره کل هنرهای نمایشی در این زمینه قابل توجه است گفت: کار چند بخش فرایندی دارد و دستور العمل‌ها باید مشخص شود تا نسبت به روش کار آگاهی وجود داشته باشد. قطعا در فرصت کوتاه باید این کار اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام 

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید