امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 97107 |
تاریخ انتشار : 16 مرداد 1395 - 9:01 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فرهنگ > میراث و تمدن – مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید با اشاره به‌وجود کارخانه آرد در محوطه نقش‌رستم در حریم درجه۲ این مجموعه جهانی گفت: این پایگاه تمام جنبه‌های حقوقی این موضوع را تا کسب نتیجه دلخواه و رفع تعرض به حریم تخت‌جمشید و نقش‌رستم با جدیت پیگیری می‌کند. مسعود رضايي منفرد اعلام كرد: اين پايگاه […]

فرهنگ > میراث و تمدن – مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید با اشاره به‌وجود کارخانه آرد در محوطه نقش‌رستم در حریم درجه۲ این مجموعه جهانی گفت: این پایگاه تمام جنبه‌های حقوقی این موضوع را تا کسب نتیجه دلخواه و رفع تعرض به حریم تخت‌جمشید و نقش‌رستم با جدیت پیگیری می‌کند.

مسعود رضايي منفرد اعلام كرد: اين پايگاه چالش پيش رو را با تدابيري كه به تأييد شوراي فني اين پايگاه رسيده، دنبال مي‌كند.وي با اشاره به ارزيابي محدوده طرح عمراني كارخانه آرد نقش‌رستم افزود: كاوش‌ها در حريم درجه2 محوطه ميراث جهاني تخت‌جمشيد براي ارزيابي محوطه‌هاي محدوده طرح عمراني كارخانه آرد نقش‌رستم آغاز شده است.

رضايي منفرد افزود: اين كاوش در پي توقف ساخت‌وساز سيلوهاي بتني ذخيره گندم در محدوده حريم درجه2 محوطه ميراث جهاني تخت‌جمشيد و نقش‌رستم انجام شده تا محوطه‌هاي محدوده طرح به‌صورت دقيق مورد ارزيابي و شناسايي قرار گيرد.

به گزارش ايرنا، وي ادامه داد: براي حل مشكل ايجاد شده در گام نخست با عمليات ژئوفيزيك كه يك برنامه پيشرفته باستان‌شناختي است، بدون خاكبرداري يا كاوش، تصاوير مورد نياز از لايه‌هاي مختلف منطقه ثبت و ضبط مي‌شود.

به گفته رضايي منفرد، پيش از اين و بدون توجه به قوانين مصوب حريم‌ها و محوطه‌ها و تذكرهاي مكرر مأموران يگان حفاظت، ساخت 2واحد از سيلوها با ارتفاعي افزون بر20متر و قطر حدود 17متر در حالي انجام شد كه براساس ضوابط، ارتفاع مجاز ساخت‌وساز در اين منطقه 8.5 متر تعريف و تعيين شده است.

رضايي منفرد گفت: با توجه به اينكه ارتفاع اين سيلو بيشتر از 20متر بود و منظر تخت‌جمشيد و نقش‌رستم را تحت‌تأثير قرار مي‌داد، ادامه ساخت آن براي تصميم‌گيري نهايي و قضايي متوقف شد.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید